Meny sætter fart i udrulningen af opkøb
Dagrofa-koncernen har mange forskellige planer for brugen af sidste års store opkøb af den ikoniske måltidskassevirksomhed Aarstiderne.
En af dem er at etablere særlige Aarstiderne-afdelinger i de 116 butikker i flagskibskæden Meny.
Siden påske har man testet det fire meget forskellige butikker på tværs af landet, og oprindeligt skulle det siden føre til en udrulning i kæden fra en gang i efteråret.
Men testen viser sig allerede nu at gå så godt på flere parametre, at Menys kædedirektør Richo Boss siger til DetailWatch, at processen bliver fremskyndet.
Man begynder med seks butikker i uge 26, og efter en sommerpause kommer yderligere seks til. Nu sigter Meny efter at få Aarstiderne-sektioner ind i alle butikker i år.
- Den forretningsplan, vi havde, bliver overgået markant. De økonomiske resultater er så gode, at vi er trygge ved at rulle konceptet ud i hele kæden, siger Richo Boss til branchemediet.
Artiklen er en del af temaet Dagligvarer.